marți, 12 iunie 2012

Bibliotecă și revistă online! Numai bune de răsfoit... :)

M-a rugat Roberto să-i spun părerea sinceră despre Biblioteca Prăfuită și despre Revista Biblioteca Prăfuită, două proiecte interesante, care încurajează arta, scriitorii români, cei străini, dar și lectura, ”pentru cei care încă mai topesc lumânări citind”.
Voi încerca să spun exact ce am remarcat plăcut și neplăcut la aceste două site-uri.
Este plăcut la această Bibliotecă Prăfuită că găsești tot felul de articole cu book tips-uri, recenzii și recomandări de cărti, cărți online gratuite, și sfaturi la care nici măcar nu te-ai fi gândit înainte, ceea ce e de mare ajutor unui cititor, și îmi mai place și faptul că găsești postări originale, ingenioase.
 
Adică, uitați-vă și voi cât de mulți sunt cei care copie postările de pe alte bloguri fără să precizeze măcar sursa, fără măcar să schimbe ceva la ele, ori din conținut, ori titlul postării. Nu e enervant când se umple blogroll-ul de postări cu același titlu, trase la indigo? Bine, informare, informare, dar trebuie să-ți pui și tu amprenta câtuși de puțin în articolele de pe site-ul tău, să schimbi ceva, să-ți imprimi personalitatea, pentru că până la urmă, toate site-urile despre cărți își propun să schimbe ceva, nu?
 Cum ar fi să schimbe apatia pentru cărți a oamenilor din jur, dându-le un sfat, o părere, nu un articol plat, iar din acest punct de vedere nu am nimic de reproșat Bibliotecii Prăfuite, pentru că se pare că își îndeplinește cu succes obiectivul.

 Ce am remarcat, și zic că am remarcat bine, e dedicația autorilor în scrierea articolelor, pentru că în spatele Bibliotecii stă o întregă echipă. E lucru mare să te dedici unui lucru și să-l faci cum trebuie, nu doar să trântești câteva cuvinte pe o pagină și să te aștepți să fii apreciat așa, ca prin minune. Se vede, dedicația se vede foarte bine de îndată ce accesezi prima pagină.
Nu mă așteptam să găsesc și poezii pe un site ca acesta, dar e foarte bine, cred că poezia are mare nevoie de ”ajutor” în zilele noastre, trebuie să fie mai intens promovată, pentru că hai să fim serioși, mai vedem pe cineva citind poezie? Sau să scrie poezie? Foarte rar... din păcate!

Mi-a mai plăcut și faptul că, din câte pagini am rasfoit eu, am observat o bună comunicare cu cititorii. Să nu mai spun că e grozav pentru micii poeți că pot trimite poezii care urmează să fie publicate pe Bibliotecă? Ba da, trebuie să spun, pentru că e chiar minunat pentru cineva care se pricepe să scrie poezii, dar în schimb, nu are experiența și pregătirea necesară să-și promoveze talentul.

Și pentru că pădure fără uscături nu există, trebuie să fie și ceva care nu îmi place, nu? Da.
 Nu îmi place că există o dezorganizare care mă cam sufocă și cred că la asta contribuie și design-ul. E greu să găsești articolele și te amețești puțin până reușești. :)) Dar asta se poate rezolva cu ușurință cu un template potrivit. Cel mai important lucru este că există un conținut de calitate(spun eu) și chestiuni cum ar fi design-ul sunt chestiuni minore.

Aceleași lucruri ca în cazul Bibliotecii prăfuite accentuez și în cazul proiectului partener, Revista Biblioteca Prafuită. Dar asta nu schimbă cu nimic faptul că cele două au potențial în lumea online. Simplitate, creativitate, calitate.

Ați intrat pe Biblioteca Prăfuită? Cum vi s-a părut?

Un comentariu:

Spune-ti parerea! ;)