joi, 1 decembrie 2011

La multi ani, dulce Romanie!

Astazi, 1 decembrie sarbatorim ziua nationala a Romaniei, tara noastra de suflet. Chiar daca toata lumea spune in stanga si in dreapta ca Romania este o tara de cacao, eu stiu ca in sufletele noastre o iubim. Iubim aceasta tara cu ciudatele ei traditiii, cu verzile ei campii, cu dealurile ei, cu muntii ei impunatori, cu drumurile stricate care ne amintesc ca rovinetele sunt platite degeaba, cu oamenii uneori nepoliticosi care ne fac sa ne dorim sa ne fi nascut intr-o alta tara, cu toate defectele ei ce ne fac sa ne intristam de fiecare data cand le descoperim. Ar trebui sa fim multumiti pentru tot ce avem, si sa ne amintim ca nu toti au fost asa de norocosi ca noi. Bastinasii, sau unele popoare din Africa nici macar nu au un acoperis deasupra capului sau o tara a lor, iar noi ne plangem ca nu avem masini, case cu vile si piscine si conturi grase in banca, asa cum am vazut prin filme.

Imi place sa cred ca romanii sunt oameni calzi, sufletisti si mai ales corecti, care stiu sa deosebeasca notiunea binelui de cea a raului, de aceea inca sper ca lucrurile se vor schimba, si vom lasa egoismul si snobismul deoparte. Ne mai suparam cateodata de prezenta rromilor, dar nu avem ce sa facem. Si ei au nevoie de un loc pe lumea asta in care sa traiasca, si daca intamplarea face ca acel loc sa fie chiar tara noastra, cine suntem noi sa ne opunem? O viata traim, si daca ne-o petrecem si pe asta straduindu-ne sa dam afara niste oameni mai putin norocosi ca noi, inseamna ca am trait degeaba pe acest Pamant. De acord ca rromii ne degradeaza imaginea de romani, dar daca as sta acum sa spun toate rautatile facute de ei, ne-am face viata si mai grea, si as devia si mai mult de la subiect decat am facut-o pana acum

Sa speram ca vom deveni oameni mai buni, ca vom invata sa ignoram partea goala a paharului si sa o privim pe cea plina, ca vom mai lasa de la noi, si ca la sfarsitul zilei, cand facem inventarul, vom fi facut deja macar o fapta buna. Nu pentru Dumnezeu, nu pentru ceilalti oameni, ci pentru noi, pentru a ne hrani sufletul.
La multi ani Romanica mea, si la multi ani tuturor romanilor!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Spune-ti parerea! ;)